۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

انواع سفرهای نوروزی

 قسمت سوم ، سفر با قطار

اولین نکته: 2 ماه قبل از سفر باید یک شب خواب در خیابان را تجربه کنید، آنهم در کنار یک آژانس و شب اعلام فروش بلیط های نوروزی
نکته دوم: شما می توانید بسته به بودجه خود قطارهای با درجات مختلف انتخاب کنید . یادتان باشد، مهمترین تفاونت قطار درجه 3 با درجه 1 در این است که در قطار درجه 3 بوی گازوئیل در تمام واگنها می پیچد اما در قطار درجه 1 بوی گازوئیل به دو کوپه میانی نمی رسد. سیستم تهویه قطارها بوسیله حس گر هوشمند با فصل سفر تنظیم می شود به گونه ای که در فصل زمستان شاهد هوای سرد و در تابستان شاهد هوای گرم خواهید بود!!
نکته سوم: تکمیلی نکته دوم است اول باید لیست برنامه های قطار رجا را ببنید تا بعد توضیح بدم، دیدید.... خوب اگر ندیدید هم چیزی را از دست نداده اید. مثلا در ردیف 20 قطار تهران – مشهد نوشته است: درجه یک 4 تخته ، درجه 2 دولوکس 6 صندلی و اتوبوسی !! خیلی جالب است همه این واگن ها هم با یک کشنده کشیده می شود.
در چند سال اخیر قطار سریع السیر نیز به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است . این قطارها معمولا بعلت خرابی کشنده ، مسیر 12 ساعته تهران مشهد را 12.30 طی می کنند ! طبق شنیده ها مسئولین کتاب گینس خواستار ثبت «قطار سریع السیر با کشنده دیزلی» به عنوان 10 اختراع برتر سال شده اند!
نکته حائز اهمیت: شما به همراه خورزو خان می توانید ، بلیط تهران – شیراز را هم تهیه کنید و با م-ان همسفر شوید.

۱ نظر:

کانون داستانی نیم دایره گفت...

http://nimdayereh.persianblog.ir/post/28/ جزوه آموزشي داستان + برنامه کارگاه هاي نيم دايره... + تمريني خلاقه و جديد براي عيد. بعد از عید، روز 18 فروردین ماه، ساعت 16:30 در فرهنگسرای خاوران، طبقه دوم، سالن اجتماعات منتظر شما هستیم... مصطفی مردانی. کانون نیم دایره...