۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

شهید بهرام رادان

ماه رمضان است و مناسبتی کار کردن ، نویسنده ها ، روزنامه نگارها ، صدا و سیماهی ها و ... الی آخر . من هم می خواهم مناسبتی بشوم و فقط از در ماه رمضان امامزاده و مسجد معرفی کنم ، البته اگر بتونم ...!
نوشتنم درباره «شهید بهرام رادان» هم شاید کمی مناسبتی باشه ، ماه رمضان که میشه یاد برنامه «ماه عسل» و «فرزاد حسنی» و «کوله پشتی» فرزاد تو مغز من چرخی می زنه ، مخصوصا برنامه ای که «سردار بهرام رادان» اصفهانی را دعوت کرد و از تفاوت ظاهری این بهرام و «بهرام رادان» سینما گفت و تا چند وقتی تصویر فرزاد حسنی فیلتر شد.
البته برای اولین بار از فیلترینگ خوشم اومد چون زیاد از تصویر این آقا فرزاد خوشم نمی یاد.
اما این همه مقدمه چینی برای این بود که چند روز پیش حوالی میدان خراسان و خیابان خاوران بودم و اسم کوچه ای خیلی برام آشنا بود «شهید بهرام رادان» . حالا نمی خواهم زیاد ارزشی بشوم ، اما برای من جالب بود که نظر افراد را درباره این سه تا «بهرام رادان» بدونم . اصلا نمی دونم چرا توی این وبلاگ دارم درباره این مسائل می نویسم اما به نظر من کسی که جانش را برای وطن داده (اصلا سیاسی فکر نکنید) خیلی قابل احترامه ، حالا با هر ذهنیتی که رفته و جانش را داده...
میدان خراسان ، خیابان خاوران (خراسان) ، خیابان سمنان ، کوچه شهید بهرام رادان

شهید بهرام رادان

بهرام رادان

سردار بهرام رادان

۴ نظر:

گلچهره گفت...

قابل مقایسه نیستند ...

از دیار نجف آباد گفت...

با درود
والله چی بگم؟ هرچی بود توی دلم یه خنده ای از نوع تحسین تیز هوشی شما داشتم.
بهرحال همه شان ایرانی اند. هر سه جانانه در راه اعتقاد و باورشان تلاش کرده و میکنند....تفاوت در آن است که آن شهید، هنر دفاع از وطن را نشان داد؛ بهرام رادان سینما هم در وادی رخ نشان دادن از درد اجتماعش جنگید و سنتوری شد. سردار رادان هم که خشونت عقیده ی متعصبانه را در دفاع از قدرت با شهادت ...دیگران به خوبی به تصویر کشیده است.

خب حالا خوب شد که دهن مرا واکردی و کلی شرّ واسه مون درست کردی...بذار یه لقمه نون بخوریم ای عزیز.
بدرود........ارادتمند حمید از ایالت میزوری

محمد گائيني گفت...

چه نكته سنجي به جايي بود
و چه رتبه بندي درستي...!

اسكندري گفت...

جالب بود. مثل شير و شير و شير مي مونه. هر كدوم يه معني دارن. ممنون