۱۳۸۸ اسفند ۲۰, پنجشنبه

سفرهای نوروزی

قسمت اول

سفر با سواری:

هدف از این نوع سفر استفاده از طبیعت زیبای جاده در پشت ترافیک زنجیری آن است. در این مواقع بعد از لذت بردن از مناظر طبیعی درون اتومبیل کناری ، افراد به بیرون از ماشین آمده و برای استراحت دادن به ناحیه گردن و ستون فقرات خود به صورت دسته جمعی حرکات ورزشی انجام می دهند ! در این زمان افراد دیگر حاضر در محل با شعار «این ... (گردنه) یا فنره » اعضای خانواده خود را به شدت تشویق می کنند . از دیگر مزایای این نوع سفر می توان ، رسیدگی به وضعیت آبیاری درختان کنار جاده توسط افراد دوست دار محیط زیست اشاره کرد ! که البته در مواردی هم برای تقویت و کود دهی به درختان نیز اقدامات شایسته ای صورت می پذیرد!! بعضی از مواقع هم یاد داستان پینوکیو می افتید و تا دلتان می خواهد ، درختان طلا ! نه ببخشید ؛ قوطی کنسرو ، بطری آب ، پوشک افرادی که اسهال خونی ! گرفته اند و ... اشاره کرد.

دلیل سفر:
اول: چون همه ایرانی ها رانندگان خوبی در حد فرمول یک هستند و در جاده های ایران اصلا تصادفی صورت نمی گیرد.
دوم: چون تمام جاده های ما استاندارد است و هیچ مشکلی نیست. و تلفات جاده ای ایران در حد کتابهای گینس است.
سوم: چون ماشینهای تولید داخل در حد استاندارهای یورو 5 است.
چهارم: چون ما مشکل بنزین نداریم و ماشینهای اشاره شده (در ردیف سوم) با 20 لیتر سهمیه سفر نوروزی تا شیراز می روند و بر می گردد. (البته اگر بادهای چرخ خود را تنظیم کنید)!!
پنجم هم به عهده خودتان

مقصد سفر:
معمولا این افراد در مکان هایی مانند پارک جنگلی ، ویلا های (خانه های) دسته جمعی و یا چادر مسافرتی اقامت می کنند . از سرگرمی های این دسته از سفرها می توان به کباب باد زدن در پارک جنگلی با عرق گیر ، شستن ظروف در آب رودخانه ، شنا کردن در همان آب و کارواش ماشین ، باز هم در همان آب و در آخر حمام کردن در دریا اشاره کرد! در این گونه سفرها جوانان مجرد بسیار نیکوکار و اهل کمک هستند .
نکته یک: غذا درست کردن توسط مسافرین دلیل بر بی پولی نیست، می دونید که تنها دلیلش بد بودن غذا های بین راهی است!
نکته دوم: بردن پیک نیک (کپسول گاز) فقط برای تهیه غذا است ولاغیر !!
نکته سوم: استفاده از چوب درختان و آتش زدن جنگل هم برای درست کردن غذا یکی از راه حل هاست اما خیلی دردسر داره !

۱ نظر:

همیشه مادر گفت...

عاااااااااااااااااااالی بود .خیلی خندیدم شاد باشی.