۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

تتمه انواع سفرهای نوروزی

بعد از نوشتن موضوع «انواع سفرهای نوروزی» چند مورد لینک جالب به دستم رسید که بعنوان تتمه انواع سفر می زارمشون اینجا:

الف) بازی سفرهای نوروزی
ب) انواع سفرهای عید از کلبه پسرک تنها
ج) تعطیلات عید امسال به کجا سفر کنیم؟ (سایت فیلتر شده ارس نیوز) چون فیلتر شده عین مطلب و می زارم اینجا

. خیلی فکر کردم امسال عید کجا برویم، این احساس امنیت و این رفاه که از برکت سر دولت نهم و دهم بوجود آمده اینقدر جا برای رفتن هست که آدم مات و مبهوت می‌شود و تصمیم گیری یک معضل می‌شود. فکر کردم که برای دیدن پیشرفت روزافزون، یک سفر به عسلویه برویم تا با دیدن چرخ‌های در حال گردش صنعت دچار سرگیجه شویم البته اگر احیانا وقتی به آنجا رسیدیم و دیدید همه جیز خوابیده و سکوت مرگ همه پروژه ها را فرا گرفته نگران نشوید حتما برای رعایت حال مسافرین و حفظ آرامش ایشان همه پروژه ها را تعطیل کرده اند.
بروید خدا را صد بار شکر کنم که قطری‌ها با اینکه همزمان با ما شروع کرد هنوز اندر خم یک کوچه مانده و در تحیر از سرعت پیشرفت ما انگشت می‌گزند و تا بخواهند از آن شهرک‌های عظیم صنعتی که در خلیچ فارس احداث کرده‌اند استفاده کنند ما همه منابع گاز را استخراج کرده ایم و برادرانمان در لبنان و فلسطین و زیمبابوه را به نان و نوا رسانده‌ایم.
در مرحله بعد سفر با قطار از شیراز به اصفهان می‌رویم و از این دست آورد معجزه قرن استفاده می‌کنیم.‌‌‌
در اثر تکانی که میخوریم آرزو خواهیم کرد که رضا شاه که با آن دبدبه و کبکبه و کبیر بودنش زنده می‌شد و میدید که راه آهن را اینطوری می‌سازند نه آن راه آهن سراسری که با غارت اموال عمومی و افزودن یک ریال به قیمت قند و شکر آن را ساخت و بعد از شصت سال هنوز هم که هنوزه وقتی از روی پل ورسک رد می‌شویم دچار دلهره و استرس می‌شویم.
ار مرحله بعد اگر به سلامت رسیدیم میروم نطنز و ناهار کیک زرد می‌خوریم و با سود سرشاری که از سهام عدالت نصیبمان شده، به مناسبت تک رقمی شدن نرخ تورم و کاهش نرخ بیکاری، به صرف شام و شیرینی و نفت سر سفره جشن می‌گیرم.
این هشدار را به شما بدهم حالا که به یُمن شایستگی و لیاقت دولت ما ملت به این درجه از رفاه رسیدیم و در ناز و نعمت غلت میزنیم، یک وقت هوس سفر خارجی به سرتان نزند، زیرا مردم کشورهای دیگر به ویژه مردم اروپا و آمریکا در فقر و فساد غرق شده‌اند و اگر به خاطر کشف داروی ایدز توسط دولت نهم، نبود همه مردمشان تا حالا مرده بودند و کشورشان از نقشه جهان پاک شده بود.
قسمت اول ، سفر با سواری
قسمت دوم ، سفر با اتوبوس
قسمت سوم، سفر با قطار
قسمت چهارم، سفر با هواپیما

۲ نظر:

عالیه گفت...

سفر با هواپیما خیلی بامزه بود:))

ازدیار نجف آباد گفت...

نویسنده ی عزیز وبلاگ «شنبه» سلام و درود

بسیار عالی و بی نظیر بود. بخصوص که از سبک مقایسه ی قدیم و جدید که استفاده کرده بودید و برای ساعتی فکرم را مشغول کرد که چه ها داشتیم و اکنون چه ها داریم!!! فقر و فساد و بیکاری و ... مال غرب است و ایرانمان کشور گـُل و بلبل است و بس.

پیروز باشید.....بدرود...اراتمندحمید